Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

octavia ściaga w prawo - nie chcą naprawić na gwarancji

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • raczej w mocniejszych modelach
    jest taka opcja w adaptacji ABS - coś w stylu kompensacja długości półosi, ale jak to ma niby działać to nie wiem. Standardowo jest wyłączona.
    Pozdrawiam
    Marcin

    Komentarz


    • Zamieszczone przez Enriquez
      raczej w mocniejszych modelach
      jest taka opcja w adaptacji ABS - coś w stylu kompensacja długości półosi, ale jak to ma niby działać to nie wiem. Standardowo jest wyłączona.
      Link ma mit to o czym piszesz włączyć. ale do sedna pojechałem na geometrie,okazało okazało się, że tylne lewe koło ma lekko skopaną geometrie, poprawili, wyważyli koła z testem drogowym, wsiadam jade na dwójce do 80km/h auto jedzie .........................prosto, banan na twarzy.
      wracając do domu przy prędkościach 140-180jednak jeszcze ciągnie do prawej hmmm zastanawiam się teraz czy jechać do nich jeszcze raz.
      do zobaczenia na kanale 19

      Komentarz


      • Zamieszczone przez Enriquez
        jest taka opcja w adaptacji ABS - coś w stylu kompensacja długości półosi, ale jak to ma niby działać to nie wiem. Standardowo jest wyłączona.
        "Dziś najczęściej stosowane są przeguby kulowe Birfielda i trójramienne w odmianach bez kompensacji wzdłużnej i z kompensacją. "
        Przeguby układu napędowego - część 1

        Komentarz


        • Panowie i Panie jeśli ktoś z Was chciałby opisać swój problem ze ściąganiem to zapraszam na vwjetta.pl. Opisuję tam problemy z Jettą, która po czterech wizytach w ASO ciągle ściąga w prawo. Z chęcią zamieszczę tam też inne historie ze zdjęciami, filmami i ewentualnymi dokumentami. Jeśli więcej osób podejmie walkę z grupą VAG zwiększymym może swoje szanse. Zainteresowanych serdecznie zapraszam.

          Komentarz


          • Witam, długo mnie nie było na forum i miałem już nadzieję, że problem ściągania został całkowicie rozwiązany.

            Przeczytałem kilkakrotnie to co napisał Enriquez i poszedłem jego tropem Zrobiłem małe doświadczenie, gdyż nie wiem jak VCDSem wyłączyć ABS, wypiąłem bezpiecznik nr 2. Dodam że w moim szkodniku nie mam ESP. Miało to na celu wyeliminowanie wpływu sygnału biegnącego od pierścieni na kołach np. do ABS, do hamulców lub do przekładni kierowniczej i sterownika J500.

            Za pierwszym razem, po wyjęciu bezpiecznika, wspomaganie kierownicy działało bez zmian, na desce rozdzielczej zapaliły się dwie kontrolki dotyczące wyłączonego ABSu oraz uruchomił się krótkotrwały sygnał dźwiękowy. Dodam, że brak bezpiecznika nr 2 powoduje włączenie się świateł stop nawet w czasie, gdy nie naciskamy pedału hamulca.
            Zdarzało się kilka razy, że gdy po wyciągnięciu bezpiecznika, zapalała się żółta kontrolka EPC, a także nie działało wspomaganie kierownicy. Kilkakrotne wyjęcie i włożenie bezpiecznika, wyjęcie kluczyka ze stacyjki i odpalenie silnika, skutkowało wyłączeniem się wszystkich wyżej wymienionych kontrolek i sytuacja wracała do normy.

            W trakcie jazdy miałem wrażenie, że auto prowadzi się lepiej, mniej ściąga w prawo.

            Może ktoś, komu auto ściąga na prawo w trakcie jazdy na wprost, zdecyduje się na podobny „teścik” i opisze na forum swoje wrażenia, czy auto w dalszym ciągu ściąga w takim samym stopniu w prawo? Dotyczy to także kolego vwjetta.pl.

            Pozdrawiam

            Komentarz


            • Co wy macie z tym ściąganiem, ustawić dobrze u fachowca zbieżność i kąty to nie będzie nic ściągać, jakos mój nie ściąga a dostaje równo...
              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

              Komentarz


              • Zrob adaptacje kierownicy przy skreconej o 45' i zobacz wtedy
                Spritmonitor.de

                Komentarz


                • W moim przypadku O2 T nie ściąga cały czas, tylko zachowuje się pow. 100Km/h tak jakby był luz na przekładni kier. , po prostu podczas jazdy np autostradą trzeba trzymać kierownice oburącz i cały czas kontrować tor jazdy. Do tego dochodzi bardzo duża wrażliwość na boczne podmuchy np podczas wyprzedzania tir-a. Równolegle ujeżdżam firmowego roomster-a, który delikatnie mówiąc jest dosyć styrany, i tam nie ma takiego problemu, można spokojnie kierować jedną ręką, i mam wrażenie, jakby kierownica pracowała nieco lżej..


                  Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
                  CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

                  Komentarz


                  • Odnośnie ściągania w prawo przy przyspieszaniu
                    VAG-COM — Torque Steer Compensation (update: it works!) | VW GTI MKVI Forum / VW Golf R Forum / VW Golf MKVI Forum / VW GTI Forum - Golfmk6.com
                    - na dole filmik bez kompensacji i z włączoną.
                    ciekawe czy da się to aktywować w każdym aucie po 2008r.

                    Komentarz


                    • A u mnie po zmianie sprężyn na Eibach pro kit efekt nie występuje.
                      Grand Scenic 2.0T Initiale 05'
                      Służbowe: Berlingo 1.6hdi 92 Selection 15'
                      Była 4 x Octavia: 04' O1 fl Elegance Combi ASV
                      08' O2 Elegance Combi BKC
                      11' O2 fl Elegance Combi CDAA
                      99' O1 SLX Combi AHF

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez Maicroft
                        Zrob adaptacje kierownicy przy skreconej o 45' i zobacz wtedy
                        o co z tym chodzi??? mam vcdsa i co tam dokladnie zrobic? czy to cos daje? dodam tylko ze moja Octa ciagnie w prawo...

                        Komentarz


                        • Panowie odgrzeam kotleta bo nie chcę zakładać nowego tematu.
                          U mnie objawy identyczne, przy jeździe powoli po mieście nie czuć, ale jadąc autostradą musze kontrować w lewo bo po puszczeniu kierownicy auto ucieka gwałtownie w prawo.
                          Filmik bez dodawania gazu.
                          [youtube] [/youtube]

                          Z wciśniętym pedałem gazu efekt się pogłębia. Wcześniej tłumaczono mi, że z powodu różnej długości półosi tak po prostu może być.

                          Jadę po raz trzeci do ASO z powodu ściągania auta w prawo i chciałbym się dowiedzieć czy komuś udało się skutecznie wyeliminować tą usterkę? Bo spodziewam się, że ASO powie: sprawdziliśmy geometrię/zbieżność i wszystko jest OK a pan się przypierdalasz ... Bo już słyszałem teksty w stylu że mam sobie sprawdzić ciśnienie w oponach.

                          Czy ktoś coś do tej pory wyjaśnił w temacie?
                          W razie czego jak rozmawiać z ASO?
                          M6 GJ
                          VW GOLF MK V GTI BWA++

                          Komentarz


                          • Mi sie ściąganie zdarzyło dwukrotnie - pierwszym razem mocniej i przy okazji zimowej wymiany opon gumiarz potwierdził nierównomierne ich zużycie. Szybka decyzja - ASO i geometria na żądanie. Wyszło na dwóch kołach poza tolerancją.
                            Po tym zabiegu auto jeździło jak po sznurku.

                            Niestety po ~8 miesiącach musiałem ponownie ustawić geometrię, bo znowu zaczęło minimalnie ściągać. Tym razem tylko jedno koło było poza tolerancją ale i szybciej zareagowałem niż pierwszym razem.

                            Dodam że rocznie pokonuję ~30kkm po raczej równych drogach pozamiejskich.

                            Poprostu się pogodziłem z tym że w wielowachaczu tak może się dziać i że raz w roku wypada zrobic geometrię...

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez KulfonP
                              raz w roku wypada zrobic geometrię...
                              Raz na rok to ok, ale robiłem to już 2 razy w przeciągu 1,5 miesiąca?
                              ASO twierdzi, że auto jest ustawione dobrze i tyle. Mistrz warsztatu się przejechał i też twierdzi że jest OK.

                              Co w takiej sytuacji zrobić? Brać go na prawy i na autostradę żeby zobaczył jak się auto prowadzi? Żądać jakichś zaświadczeń i jechać do niezależnego warsztatu?
                              Wkurwiam się bo autem jeżdżę dość dużo i przeszkadza mi ta wada. W tym roku auto w ASO było już prawie 10 razy (z innych przyczyn, m.in. korozja) a nie ma nawet roku (ok 40k km przebiegu). Ilość czasu straconego na wizyty w ASO zaczynam odmierzać w dniach roboczych. :evil: :evil: :evil:

                              Do tego jeszcze słyszę bezczelny tekst, że czynności takie jak ustawianie geometrii to eksploatacja i normalnie powinni mnie skasować za to, ale dziś drogą wyjątku zrobią to na swój koszt.
                              M6 GJ
                              VW GOLF MK V GTI BWA++

                              Komentarz


                              • wozo, zamień koła. Jedź na geometrie na stację diagnostyczną będą to robić innym sprzętem. Może ASO ma rozkalibrowany sprzęt do diagnostyki.
                                Zrób pełna diagnostykę z tyłem włącznie.
                                Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                                Komentarz


                                • Niestety spotkał mnie ten sam problem :-(
                                  Auto przy przyspieszaniu lub stałej prędkości ściąga w prawo. Serwis twierdzi, że to wina różnej długości półosi przy skrzyni DSG. Przebieg samochodu 20 k
                                  Jeżeli ktoś z kolegów/koleżanek mógłby pomóc będę baaardzo wdzięczny...[/hide]

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez kecaj
                                    wozo, zamień koła. Jedź na geometrie na stację diagnostyczną będą to robić innym sprzętem. Może ASO ma rozkalibrowany sprzęt do diagnostyki.
                                    Zrób pełna diagnostykę z tyłem włącznie.
                                    Koła po zamianie, lekko pomogło ale przy przyspieszaniu nadal było tak samo.



                                    Zamieszczone przez integrale
                                    Niestety spotkał mnie ten sam problem :-(
                                    Auto przy przyspieszaniu lub stałej prędkości ściąga w prawo. Serwis twierdzi, że to wina różnej długości półosi przy skrzyni DSG. Przebieg samochodu 20 k
                                    Jeżeli ktoś z kolegów/koleżanek mógłby pomóc będę baaardzo wdzięczny...[/hide]
                                    A ja miałem manual i też tłumaczyli że nie ma wałka pośredniego. W starym golfie z DSG nic nie ściąga i jedzie prosto a Skoda nie umie. Ciężko cokolwiek poradzić.
                                    M6 GJ
                                    VW GOLF MK V GTI BWA++

                                    Komentarz


                                    • Jak kupilem swoja to tez zauwazylem problem z utrzymaniem prostoliniowego toru ruchu. Powyzej 120 tak rwal na prawo, ze bylem przekonany o potrzebie zrobienia geometrii. Po wymianie kol na 16" problem sciagania zniknal ale dalej musze go pilnowac, zeby jechal na wprost. Jakby te wszystkie sworznie i koncowki ciezko chodzily i jak lekko rusze w lewo to juz ciagnie w lewo a jak w prawo to prawo. Ogolnie nie da sie na chwile puscic kierownicy. Jak kupilem sharana to tez tak bylo. Po 100tys km juz ladnie leci prosto prawie bez mojej pomocy.

                                      Komentarz

                                      POWRÓT NA GÓRĘ
                                      Pracuję...
                                      X